RomSon
RomSon
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Link
 
Cikkek, szakirodalom
Cikkek, szakirodalom : A moci-story

A moci-story

Motorom ideiglenesen befejezett története


Először is hadd javítsam ki magam: nem motorom, hanem motorunk, ugyanis az 5let és a finanszírozás közös volt uncsitesómmal, Gajer Tomival.

Az egész még 2006 nyarán kezdődött, mikor rábukkantunk egy olcsó Romet Kadetre a neten ami a szomszéd kerületben várta új gazdáját. A képeken egész jónak tűnt, így hát július 31-én elmentünk megnézni. Egy kis rozsda itt-ott, rengeteg dzsedva a blokkon, egy kicsit ferdén áll a hátsó guriga, no meg nem indul. Nem baj, nekiálltunk beizzítani a motort, ami végül pár(sok) sikertelen próba, egy gyertyacsere és egy hengerszelőztetés után sikerült is. Ezekután kiderült hogy a kuplungon is van mit finomítani, és a váltó nem találja a 2-est. De hát szegény csóró budapesti gyerek mit csináljon ha egyszer nincs eladó (és kifizethető) motor ebben a szerencsétlen városban?! Hát elvittük a kicsikét, majd sokat tanulunk a javításából;) Az a hazaút, 1-esben hússzal örök emlék marad:)

A nyár hátralevő részét azzal töltöttük hogy elfogadhatóbb állapotba hozzuk. Szétszedtük először csak a blokkot, megnéztük hogy minden rendben van-e belül, kicseréltük a tömítéseket és kapott új dugógyűrűket(Galéria-A régi blokk). Amit nem volt muszály azt nem cseréltük lévén hogy kis költségvetésű projektről volt szó. Összerakás után beállítottuk a gyújtást és a váltót, szöszmötöltünk egy csomót a karburátorral hogy a lehető legjobban menjen, de alapjáratot sajnos nem sikerült találnunk:'( A kuplunggal is sokat szenvedtünk és az se lett tökéletes, de azé' működött(ik). Eközben kicseréltük még a belső gumikat, beállítottuk a fékeket, bekötöttük az elektronikát és kiegyenesítettük a vázat, aminek szerencsére csak a lemez része volt kajla. Ekkor már tervbe volt véve az új "fényezés" de nem igazán tudtunk dönteni a színét illetően úgyhogy ezt elhalasztottuk.

Ebben a félig felújított állapotában telelt át szívünk új csücske, miközben tervezgettük a jövőjét. Arra jutottunk, hogy a motor ugrik, és kapni fog helyette egy Simson blokkot, ami kétszer olyan erős mint a sajátja. És ez azért elég megyőző:) Találtunk a neten Simó Star(turbóhűtéses) blokkal átépített Pony-kat, és ez elég bizonyosságot adott ahhoz hogy mi is megcsináljuk(csak Kadet-el). El is kezdtünk Star blokkot keresni, és találtunk is egyet viszonylag olcsóér, ami 2007 március 1-én meg is érkezett hozzánk. Természetessen olyan darabot vettünk, amit fel kell újjítani, egyrészt azért, hogy ne legyen drága, másrészt azért, mert úgy sem álltuk volna meg hogy atomjaira szedjük beépítés előtt...:)

Be is bróbáltuk a vázba, hogy lássuk, mennyi meló lesz vele. Na ekkor egy cseppet elbizonytalanodtunk, ugyanis a vázban a blokk helye szűk 2cm-rel keskenyebb volt mint a blokk. Így arra jutottunk hogy levágjuk a váz alsó lemez részét, csinálunk egy majdnem ugyanolyat a Star blokkra méretezve és visszaheggesztjük. Ami amúgy sem olyan nagy baj, mert a lemez-rész egy kicst kajla volt(a hátsó kerék a lemez deformáltsága miatt állt ferdén) és ezt nem sikerült teljessen kiszedni belőle:( Ha ezzel megvagyunk, a hátsó kereket fordítva kell betenni(a lánckihajtás a Rometnél bal, a Simsonnál jobb oldalon van), emiatt a hátsó féket bowdnesre kell alakítani. Ezután ami még gondot okozhat az a két elektromos rendszer megfelelő összekötése, majd a festés megfelelő kivitelezése.

Eljött a nyár! Ha éppen nem meló vagy alkatrész után rohangáltam, vagy nem a haverokkal buliztam, akkor jutott időm foglalkozni a mocival is. Persze nem annyi mint terveztem... A Romet blokkot eladásra ítéltük, de még előtte átnéztük, hogy minden rendben van-e, és ha már szétkaptuk, vettünk bele pár dolgot, ami a múltkor elmaradt. Ezúttal kapott új szimmeringeket, új KBS C3 főtengőcsapágyakat, új kuplunglamellákat(úgyhogy most egyáltalán nem szorul), és egy teljesen új, imbuszfejes csavarkészletet is a szintén új tömítésgarnitúra mellé. De hogy ne eressze  az olajat, biztos-ami-bizonytalan hőálló tömítőpasztával kentük be a tömítőfelületeket. A gyűrűket most nem cseréltük le, hisz azokban alig volt pár kili... Sikerült új gazdát találnunk neki, aki remélem ugyanolyan szeretettel és talán nagyobb szakértelemmel fogja egyengetni útjait mint mi tettük! És ami a legszebb a dologban, hogy ő is épített motorhoz vette, így egy épített moci mellőzött alkatrésze egy másik épített moci egyik fő részét fogja képezni.

Érzékeny búcsúnk után a Romet blokktól mostmár teljes energiabedobással tudtunk foglalkozni a Star blokkal. Beszereztünk hozzá karbit, vidi-vadiúj kipuffkönyököt, pár apróságot, használt, de jobb állapotú hengert dugattyúval, új német gyűrűket, új mexakítót, új kondit, új gyertyát, gyertyapipát és -kábelt. Kapott ő is új kuplunglamellákat, új KBS csapágyakat, új felső-tűgörgős csapágyat, új csapszeget, új szimmeringeket (főtengelyhez viton alapút), és az ő csavarjait is mind lecseréltük imbuszfejes, A2-es csavarokra(Galéria-Az "új", turbóhűtéses blokk).

Jah meg persze a polírozás... az sem maradhat el:) Három lépésben csiszoltuk meg a dekniket, felkészítvén azokat a csillogásra: 600-as, 1200-as végül 2000-es vizes csiszolással, aztán flexszel (állítható fodulatszámú, kb. 1000-en) és SIDOL-lal estünk neki. Persze ezzel nem lett tökéletes, a SIDOL-nál valami finomabb is kell majd, de a polírozást egyelőre félre raktuk, fontosabb dolog következett annál...

És ez pedig a váz átalakítása. Végre tevőleg is el tudtam kezdeni a fejemben már annyiszor lejátszódott műveletet. Az elképzelés: (már fentebb említettem, de ismétlés a tudás attyja) a váz alsó lemez részét, (ahova a blokk, a stander és lengővilla is csatlakozik) levágjuk, újragyártjuk a Star blokkra méretezve, és visszahegesztjük a helyére. Hát igen, ez is olyan mint rengeteg más dolog az Életben, mondani könnyű, de megcsinálni... az más. Ahhoz hogy ne legyen a végén belőle egy nagydarab összegányolt roncsteleprevaló vasdarab, először kellett építeni egy állványt, ami lefixálja a főváz és a lemezrész egymáshoz képesti pozícióját. Ehhez legalább négy rögzítési pont kell, 2-2 a fővázon is és a lemezen is. A vázon: a hátsó teleszkópok felfogatási helye, ill. 1-1 8mm-es furat a tankfelfogató füleken. A lemezen: a lengővilla tengelye, ill. a stander tengelye. Egy kis fúrással- faragással- fűrészeléssel, és persze rengeteg méricskéléssel, és az otthon talált dexion L-profilok és acéllapokkal, pár méretre vágott 8-as, és két 10-es menetes szárral ez el is készült, és mondhatni egész jó lett!

2008 április elején a már majdnem teljesen kész blokkal, beindtási lehetőség (tehát váz vagy próbaállvány) nélkül, a "pöc-röff" helyett csak szikrapróbát tudtunk csinálni. Kicsit népmese-feeling érződött: a szikra hol volt, hol nem volt. De a lényeg az hogy ami volt az szép volt és egészséges, minden okunk megvan a bizakodásra, hiszen a gyújtás még csak úgy éppen be volt kötve, úgyhogy reméljük csak kontakthiba okozta a szikra rendszertelenségét. És ha már majdnem teljesen kész, akkor egy-két kép erejéig teljesen összeraktuk, kíváncsiságból. És igen, szemetgyönyörködtető látvány! Neked ez persze lehet hogy csak egy átlagos Star blokk és semmi különösset nem találsz benne (igazából nincs is benne semmi különös), de nekünk mégiscsak benne van pár ezresünk és pár (hó)napunk. Sajnos nagyon keveset tudtunk vele foglalkozni, ezért a nagyon elnyúlt felújítás.

Azóta megvettem az 51-esemet, amiből versenygépet faragok, és majd írok róla részletesebben, és tudvalevő ez a Star blokk, S50-es blokközepekkel lett összerakva (cserélhető a kettő, a vázhoz fogatásuk különbözik csupán) és így tökéletesen belepasszol az 51-es vázba. Hát természetesen bele is raktam, ha már a saját váza nincs kész, legalább a motort ki tudjam próbálni. Hát szívtam vele rendesen mire beindult, mint kiderült gyújtásproblémája volt a kicsikének. De beindult, pont a 19. születésnapomon, egy nagyon kis hangolás után úgy ahogy voltam, pulcsiban, sapiban, rögtön vittem ki próbakörre a -2 fokban. Nem mentem sokat vele, csak párszáz métert, így is ráfagytam a vasra, de ha a füleim nem lettek volna körbevigyorogtam volna a világot, az tuti! Szép hangja volt, semmi rendellenes zaj, a kuplung tökéletes, a váltó is nagyon finom, pedig attól féltem hogy milyen lesz, mert azt csak úgy tessék-lássék módon, még kiszerelt állapotban állítottam be, de szépen vette mindhárom sebességet és egyikből sem dobott ki. Szóval virult a fejem rendesen!

Ezután szétkaptam az 51-es vázát, mert az még úgy volt ahogyan megvettem, és ügye mint fentebb említettem, versenygép lesz belőle, szóval az alap hogy atomjaira szedtem, átvizsgáltam mindent, kapott új csavarokat (már nem Eska-val volt összerakva mikor megvettem:() és megszabadítottam a rengeteg dzsuvától ami rajta volt. Meg közben a blokkját is szétkaptam, mert az meg a versenyblokk lesz, azt is alap hogy teljesen felújítja az ember. Aztán jött a tavasz, meg a szépidő, meg haverom is vett magának egy Simsont, hát nem volt mit tenni, kellet egy motor ami egyben van, szétnéztem mi van itthon amiből motort lehet csinálni. A turbós blokk indításra kész, az 51-es telóit addigra felújítottam, szóval összeírtam a csavarokat, megvettem őket, és összedobtam a vázat, igaz hogy még lesz rajta meló, de ezt nem itt részletezem. A lényeg az hogy minimum egyszer még atomjaira kell szedjem.

Rakosgattam össze, kerekein állt már, remek, blokk bent, nagyszerű, tank, űlés fönt, alakul, kormány... úúúúbasszus, két hete adtam el a kormányrögzítő bilincseket, a csutkakormány meg még nincs kész... Szerencsére egyik barátomtől sikerült szereznem bilincset, node az olyan volt, hogy nem a sima gyári, hanem a felső része egy darabból van és óratartós (jó bumszli nagy) az alsó része helyett meg gyári felsők voltak. A gyári lábtartó pedig nem fért el a turbós blokk bal oldalt vezetett kipufogójától, úgyhogy ahhoz meg gyorsan össze kellett hegedálnom két, egy-egy vastag lemezdarabból és egy-egy csőből álló lábtartót, amit gondoltam lefestek mert hogy nézne már ki, de hirtelen csak fehér festéket találtam itthon, hát fehérek lettek. Szóval most így a motor összképe elég érdekes, mondhatni borzasztó, el is neveztem Instant-motornak. Na de erről a motorról, azaz vázról majd egy másik iromány fog születni (elméletileg), a blokk kikerült belőle, úgy nyár elején, addig viszont szépen muzsikált, pár apró hibája kiderült (kompresszió alig-ezen mongyuk nem nagyon csodálkoztam-, gyújtás kicsit gyengécske), szóval most ismét a műhelyasztalon van, ezt-azt csinálok rajta, aztán legközelebb talán már a saját vázában fog muzsikálni, de hogy ez mikor lesz, arról fogalmam sincs...:S

Most más dolgok kerültek előtérbe, leginkább a versenyzés, most anyagilag ez emészt föl. Szóval, ha egyenesbe jövök, meg "kész" (sosem lesz teljesen kész szerintem...) a versenygép, akkor visszatérek ehhez a projekthez, és remélem születni fog belőle egy jópofa kis utcai motor! Addig is, szurkoljatok, és köszi hogy elolvastátok:)

 
Naptár;)
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Time
 
Eddigi látogatók:
Indulás: 2007-04-07
 

Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!